Limitarea și înlocuirea sării în alimentație

Baghete făcute în casă și farfurii cu lavandă
27.5.2021
Cupe americane răcoritoare
3.6.2021

Sarea este indispensabilă pentru organismul nostru, dar, la fel ca în cazul oricărui ingredient, ceea ce este prea mult, strică! În topul afecțiunilor cu cea mai mare incidență, tensiunea arterială se află pe primul loc.

 

Adăugăm sare în mâncare după gust. Și astfel nu ne gândim că poate aportul de sare este prea mare pentru organismul nostru. Nu este vorba doar de mâncarea în care adăugăm sare, ci și de o gamă întreagă de alimente procesate care conțin deja sare, uneori în cantități surprinzător de mari. Nu putem măsura aportul de sare decât printr-o supraveghere atentă a cantităților de sare consumate. Dacă mâncarea dumneavoastră conține 5 grame de sare în fiecare zi, adică o linguriță rasă, atunci deja ceva nu mai este în regulă.

Dacă aveți impresia că nu consumați această cantitate de sare, gândiți-vă mai bine la consumul de fructe și legume raportat la consumul de alimente procesate. Spre exemplu, dacă ați consumat doi cremvurști de dimineață, cel mai probabil deja ați depășit limita zilnică. Dacă acest lucru v-a dat de gândit, merită să citiți mai departe.

Borcanase

Sarea – mai valoroasă ca aurul

totuși, nu depășiți cantitatea zilnică recomandată, deoarece excesul de sare dăunează sănătății

Impactul negativ al excesului de sare în organism

  • Sarea (NaCl) contribuie în mod considerabil la creșterea tensiunii arteriale și, în cele din urmă, crește riscul apariției bolilor cardiovasculare – prima recomandare a medicilor este, în acest caz, limitarea cantității de sare consumate. Scăderea consumului alimentelor cu un conținut mare de sodiu va fi astfel benefică pentru corp, așa că vă veți simți mult mai bine în scurt timp.
  • Sarea reține apa în organism – dacă observați o tendință de retenției a apei în corp sau aveți probleme cu rinichii, limitați cât mai mult consumul de sare.
  • Sarea duce la eliminarea calciului din oase – având astfel un rol important în dezvoltarea osteoporozei. 
  • Consumul excesiv de sare în mod regulat poate duce la indigestii și chiar la cancer de stomac.

Adăugați sare în mod responsabil, dar...

  • Trebuie să acordați atenție alimentelor pe care le cumpărați gata procesate. Acestea sunt responsabile pentru mai mult de două treimi din aportul zilnic de sare. Afumăturile și multe dintre alimentele procesate din carne reprezintă cel mai mare „depozit de sare”. Apoi urmează majoritatea brânzeturilor de pe piață, amestecurile de condimente pentru mâncare, legumele conservate în saramură (de exemplu, măslinele), produsele dezhidratate cum ar fi fulgii de cartofi, mâncărurile gata preparate și crănțănelele pline de sare pe care le ronțăim cu plăcere atunci când petrecem timp la televizor. Mai ales în rândul copiilor, acest tip de alimentație este unul alarmant.

Eliminarea din alimentație a produselor enumerate mai sus va duce la scăderea considerabilă a consumului zilnic de sare. Trebuie doar să urmărim cu atenție ce mâncăm: SET BORCĂNAȘE PENTRU MIRODENII BONELO WHITE, 5 x 100 ml.

Whiteline

Înlocuiți sarea atunci când gătiți

și verificați cantitatea de sare din alimentele cumpărate

Cantitatea de sare poate fi consultată în tabelele afișate pe etichetele produselor. Tăiați de pe listă fără milă alimentele foarte sărate din alimentație:

  • De exemplu, alunele cu sare sau semipreparatele – cu siguranță vă veți descurca fără pizza congelată sau sosuri la borcan. Oricum, cele preparate în casă vor fi mult mai gustoase.
  • Puneți în farfurie gusturi variate – alături de un amestec de legume, nu veți simți că ați adăugat mai puțină sare în cartofi.
  • Eliminați sarea din produsele de patiserie, vor fi bune și fără adaosul de sare. Nu mai adăugați sare peste felia de pâine, ungeți-o cu cremă de brânză și adăugați deasupra câteva fire de arpagic tocate. Gustul va fi unul deosebit!

Atunci când gătiți, folosiți mai multe condimente și ierburi aromatice. Pentru condimente, vor fi perfecte și râșnițele: RÂȘNIȚĂ MECANICĂ ALBĂ PENTRU SARE WHITELINE, disponibilă în 2 mărimi.

Busuioc

Vitaminele vin în ajutor

la fel și gustul intens al ierburilor aromatice și al legumelor

Măsura în care sărăm mâncarea ține de obișnuință. Știți că, dacă faceți mâncare pentru mai multe persoane, cu siguranță cel puțin una dintre acestea va întinde mâna după solniță. Dacă nu ați fi gătit bine, toată lumea ar fi întins mâna după ea. Așa vă dați seama care dintre persoane consumă prea multă sare. Odată ce a depășit un anumit nivel, sarea va acoperi complet gustul mâncării. Dar dacă le echilibrați bine, mâncarea va avea un gust bun, rezultat din amestecul tuturor ingredientelor, dar și al ierburilor aromate și al condimentelor folosite.

  • Desăvârșiți gustul mâncării cu plante aromatice proaspete, cum ar fi pătrunjelul sau leușteanul, care vor înlocui cu succes bazele pentru mâncăruri, arpagic, cimbru, coriandru. Conținutul ridicat de vitamina C și de acid folic al acestora vor aduce mai multe beneficii corpului decât sarea. Pentru salatele de orice fel și mai ales la cele de roșii, folosiți busuioc, sosul de roșii va căpăta un gust mai bun dacă adăugați oregano, iar la cartofii prăjiți adăugați puțin rozmarin. Mai puțin folosita plantă de hasmațuchi, cu aroma sa de anason dulceag, va aduce gustul ouălor jumări la un nou nivel. Folosiți cimbru la preparatele din carne, pește, orez și paste – acesta nu-și va pierde aroma în timpul preparării mai lungi.
  • Carnea și garniturile vor fi ușor de completat cu fire de arpagic, usturoi, ghimbir, ardei chilli, bastonașe de ardei roșu dulce sau măsline. 
  • În bucătărie, stăpânele sunt condimentele și semințele de tot felul – în râșnița de condimente nu trebuie să fie doar sare și piper. Introduceți în ea semințe de muștar, boabe de coriandru și ienibahar, piper alb și creați-vă propriul amestec de condimente preferate. Vă va surprinde ce multe gusturi nu simțeați în mâncare din cauza sării în exces: GHIVECI CU FOARFECĂ PENTRU CONDIMENTE.
Borcanase 2

Creați-vă propriul amestec

și înlocuiți o parte a sării cu semințe și condimente

Iar la final, să revenim la sare!

Nu o putem înlocui complet, dar putem înlocui o parte cu alte condimente. Poate că această variantă vă va plăcea și, în timp, veți înlocui o parte tot mai mare a sării cu diferite condimente, care vor învinge cristalele albe. Optați pentru gusturi diferite, fiecare cu altă destinație și lăsați-vă inspirați de gusturile variate ale condimentelor. Înainte de utilizare, spargeți cristalele mari de sare într-un mojar și apoi nu vă mai rămâne decât să vă bucurați de aromele din bucătărie: BORCĂNAȘE DIN STICLĂ PENTRU CONDIMENTE, 4 x 120 ml.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.