Salată crocantă din varză roșie

Mini grădini în castroane
6.8.2020
Pilote și lenjerii de vară
13.8.2020

Varza roșie și albă se încadrează în categoria alimentelor care sunt surse considerabile de substanțe hrănitoare. Pe lângă alte substanțe prețioase, aceasta conține vitamina C, care ne ajută organismul să facem față atacului infecțiilor și virusurilor.

 

Nu amintesc cu bucurie de această perioadă, când pericolul pândește la tot locul, însă accentuez faptul că aportul de vitamine este extrem de important acum. Dacă vă place varza, obțineți cea mai mare cantitate de vitamina C din frunzele ei crude, transformate în acest caz într-o salată proaspătă. Varza permite alăturarea altor tipuri de legume și fructe. Iar aceste combinații ne vor bucura cu o pleiadă de gusturi noi. Încercați mai multe variante, până când o găsiți pe cea de nota 10!

Salata va fi și mai bună într-un vas din ceramică sau porțelan, care vă va bucura și privirile. Găsiți mai multe feluri în e-shopul nostru!

Pregătire: 35 de minute

·        400 g varză roșie, tăiată fin sau rasă

·        2 mere de mărime medie, tăiate în feliuțe

·        1 ceapă roșie mică, tăiată în feliuțe

·        1 morcov mic tăiat în fâșii lungi și subțiri

·        1,5 lingură capere (nu le eliminați)

·        sare (dozați cu atenție, caperele sunt sărate)

·        puțin piper măcinat fin

·        un pumn mare de pătrunjel verde tocat

·        3 linguri maioneză de casă – găsiți AICI rețeta și modul de preparare

 

1. Tăiați căpățâna de varză, îndepărtați stratul superior de frunze și cotorul cu cuțitul (nu este cazul să economisiți, aceste părți oricum nu conțin atât de multe substanțe sănătoase). Tocați varza cât mai mărunt cu ajutorul unei răzători sau a robotului de bucătărie. Cântăriți cantitatea și puneți-o într-un castron.

2. Adăugați merele cu tot cu coajă și ceapa, după ce le-ați feliat manual; curățați morcovul și tăiați-l în fâșii subțiri cu un curățător de legume.

3. Potriviți de gust cu capere, sare și piper și adăugați mult pătrunjel verde tocat. Lăsați puțin pătrunjel deoparte pentru decorat. Amestecați salata cu mâinile, iar la final amestecați în ea și maioneza de casă.

Presărați puțin pătrunjel tocat peste fiecare porție și serviți imediat.

Culoarea purpurie a verzei roșii conține antioxidanți puternici. Aceștia se regăsesc aici incomparabil mai mult decât în varza albă. Chiar și conținutul de vitamina C este de 6-8 ori mai mare. Așadar nu vă enervați dacă varza roșie vă va colora în albastru degetele și unghiile. Bineînțeles, puteți folosi mănuși, dar culoarea se va duce după câteva spălări pe mâini. Celelalte ingrediente sunt ușor de pregătit, doar maioneza trebuie pregătită în avans. Se merită să pregătiți varianta de casă, gustul va face diferența. Folosesc mere dulci și fragede, cele acrișoare nu se potrivesc aici...

Totul este tăiat, tocat, maioneza este pregătită. Acum trebuie doar să amestecăm tot și să potrivim de gust. Caperele scoase din saramură vor completa bine gustul salatei, așa că adăugați sare cu atenție. Vă puteți pregăti o versiune mai dietetică a salatei dacă înlocuiți maioneza cu iaurt alb.

Nu uitați că toate salatele au un aspect obosit la o perioadă de timp după preparare. Pregătiți-vă una proaspătă și consumați-o imediat. Oricum vă va plăcea atât de mult, încât sigur vă mai serviți cu încă o porție!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.